Hoe overstappen op Zaanse Energie

Voor uw aanmelding als particuliere klant bij Zaanse Energie wordt u doorverwezen naar onze webpagina op de website van onze partner Greenchoice. Omdat deze de zogenaamde programma-verantwoordelijke is (zie tabje “Zaanse energie”) sluit u het contract met hen.

U wordt door Greenchoice als klant van Zaanse Energie geregistreerd.
Na aanmelding heeft u 14 werkdagen bedenktijd.

Aanmelden of instappen is heel simpel. In principe kiest u alleen uw tarief, geeft uw adres en persoonsgegevens op en bevestigt de aanmelding. Wij verzekeren u dat wij vertrouwelijk met deze informatie omgaan.

Het is niet noodzakelijk om donateur of lid te worden van de Zaanse Energie Koöperatie om Zaanse Energie af te nemen.

Na uw aanmelding stuurt Zaanse Energie u binnen 7 dagen een bevestiging toe.
Na het verzenden van deze bevestiging neemt onze partner, indien hiervan sprake is, contact op met uw vorige leverancier om u als klant om te zetten. Hierdoor betaalt u nooit dubbel. Conform de door u opgegeven overstapdatum gaan wij de levering starten.

Na uw overstap wordt uw voorschotbedrag vastgesteld aan de hand van uw energieverbruik. U kunt dit altijd gemakkelijk naar eigen wens aanpassen via uw online dossierpagina.

Noteer op de dag van de geplande overstap uw meterstanden van elektriciteit en gas, om eventuele misverstanden te voorkomen.

Het kan zijn dat u al bij Greenchoice klant bent. Zaanse Energie heeft met hen afgesproken dat reeds bestaande klanten mogen worden aangemeld bij Zaanse Energie. Het enige dat u hoeft te doen is via de contactpagina dit te melden bij Zaanse Energie onder vermelding van uw adresgegevens of het bestaande contractnummer van Greenchoice. Wij zorgen er voor dat u aan Zaanse Energie wordt gerelateerd.
Er verandert verder voor u helemaal niets.

U wordt als zakelijke klant beschouwd indien u meer dan 10.000 kWh of 5.000 m3 aan energie verbruikt. In dat geval krijgt u een offerte van Greenchoice. Stuur de volgende gegevens naar ons toe via de contactpagina:

  • Naam, Adres, Woonplaats gegevens.
  • EAN codes indien bekend: dit zijn de unieke aansluitcodes welke op een oude jaarafrekening terug te vinden zijn (in geval van een overstap).
  • Geschat jaarverbruik van het elektra en/of gas.
  • Indien grootverbruik met telemetrie: de meetdata (elektra op kwartierbasis, gas op uurbasis).
  • Einddatum van het huidige contract (en is het opgezegd?).
  • Vaste of variabele aanbieding?
  • KVK-nummer.
  • Inhuizing (nieuw pand) of switch (overstap)?

Let op!
Per 1 december 2012 gelden de nieuwe regels voor het opzeggen en verlengen van abonnementen ook voor abonnementen die zijn afgesloten vóór 1 december 2011.
Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Heeft u dit bijvoorbeeld via een website afgesloten, dan moet u ook via die website kunnen opzeggen. Abonnementen per aangetekende brief beëindigen is dus niet meer nodig.
Is uw energiecontract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd? Dan mag het energiebedrijf geen opzegvergoeding meer vragen als u opzegt.
Hier vindt u daarover meer informatie.